Verbindingsproblemen met het Profit Communication Center
Update
Het probleem lijkt opgelost. De achterliggende oorzaak zat in de “notificationhub” service. Dit is een service waar Profit en jouw Profit communication center (PCC) mee in verbinding staan. Deze service zorgt er normaal gesproken voor dat:
- Weergave export naar Excel direct opent op je computer
- Analyse die klaar is kan je direct openen door op de Windows Toast notificatie te klikken
- Bijlage bij dossieritem direct opent op je computer
Als dit niet werkt moet je de bestanden downloaden naar je computer via Mijn Bestanden (menu item Algemeen / Uitvoer / Mijn Bestanden). In het geval van een PDF opent deze in de Profit PDF viewer (die overigens heel prima werkt).
Na het onderhoud van gisteren zagen we vandaag klapperende verbindingen op het ip adress van deze service. Om die reden hebben we het gesplitst waardoor we nu 2 ip adressen hebben die deze service aanbieden. Deze informatie is relevant voor klanten die met een firewall werken in combinatie met allowlisting. Voor vandaag verliep deze communicatie via ip 185.46.182.28. Nu via ip 185.46.182.28 of 185.46.182.43. Klanten die met allowlisting op firewalls werken adviseren wij altijd om onze 2 reeksen toe te staan. Dat zijn 185.46.182.0/24 en 185.46.183.0/24. Als je allowlistingsstrategie is om elke los ip toe te voegen in je firewall (wat we afraden), dan moet je ip 185.46.182.43 toevoegen.
We zijn nog bezig met het splitsen van verbindingen, maar zien dat het probleem nog volledig is verholpen.
Voor analyses en rapporten is een tijdelijke oplossing om het bestand te openen vanuit Mijn bestanden:
- Ga in Profit naar: Algemeen / Uitvoer / Mijn bestanden of in Insite naar je naam en vervolgens op Profit Communication Center
- Dubbelklik op het bestand
- Sla het bestand op in een map die je gemakkelijk terug kunt vinden
- Open het bestand vanuit betreffende map
Voor het openen van bijlages is een tijdelijke oplossing om het bestand niet direct te openen maar via de knop Opslaan als het bestand eerst op te slaan en vanuit de betreffende map te openen.
Op maandagavond 28 juli is er een netwerk wijziging op alle productie-omgevingen doorgevoerd. Deze netwerk wijziging was al eerder voor test-, acceptatie- en een klein deel van productie-omgevingen doorgevoerd en veroorzaakte toen geen verbindingsproblemen. Bij het volledig doorvoeren van de netwerk wijziging op alle productie-omgevingen heeft het hoge aantal verbinding voor de verstoring gezorgd. We zijn bezig om de verbindingen te splitsen en verwachten dat het daarmee wordt opgelost.
Er lijkt een probleem te zijn met het Profit Communication Center, waardoor bijvoorbeeld analyses niet direct worden geopend maar via Mijn Bestanden, e-facturen waarvan de PDF niet direct openenen maar openen in de AFAS viewer. We hebben dit in onderzoek.
← Terug